Moms efterangivelse

Har du korrektioner til en tidligere momsindberetning?

Tidligere havde revisoren adgang til kundens TastSelv-kode, og kunne efterangive momsen på kundernes vegne. Efter indførslen af NemId/medarbejdersignatur, kan revisor for det meste få lov til at lave en moms efterindberetning. Enkelte gange kan vi dog ikke få lov af besynderligere årsager. Her skal du som kunde selv logge ind med dit NemId/medarbejdersignatur eller tast selv kode.

Moms efterangivelse

Hvordan efterangiver du momsen, når revisor ikke kan gøre det?

Der er to muligheder.

Du kommer forbi revisoren og han hjælper dig ved at bruge dit eget NemId.

 

Den anden mulighed er at du forsøger selv.

Trin 1: Start med at logge ind på TastSelv erhverv og klikke på moms i hovedmenuen.

 

 

Trin 2: Klik på moms i venstre menu.

 

 

Trin 3: Klik på tidligere indberettet.

 

 

Trin 4: Klik på ret indberetning, for den periode der ønskes rettet.

 

Trin 5: Indtast dine ændringer i kolonnen ændringer. Herefter vil du i kolonnen resultat kunne se hvad momsen har været i hele perioden inkl. dine rettelser.

 

Trin 6: Hvis ændringerne er som de skal være skal du klikke godkend nederst til højre.

Obs. Husk at sikre dig at moms beløbet du skal have igen eller betale svarer overens med det du selv har regnet dig frem til.

 

Moms blanket

Har du rettelser der ligger før år 2013 skal du bruge nedenstående blanket til momsefterangivelsen. Du kan udfylde informationerne inden du printer. Efter du har printet skal du huske at underskrive blanketten. Du kan altid få din revisor til at udfylde formularen, hvor du blot skal printe og underskrive moms efterangivelsen.

Her kan du downloade blanketten efterangivelse_moms_SKAT

Efterangivelse blanket

Efterangivelse blanket